Thursday, June 28, 2012

Belia penyokong kuat BN



KUCHING: Sokongan golongan belia terhadap Barisan Nasional (BN) yang didapati masih kukuh di Sarawak akan menjamin kemenangan besar pada Pilihan Raya Umum (PRU)akan datang.
Exco Pemuda BN Negeri Wan Hamzah Wan Paie memberitahu, perkara itu diambil kira setelah mengukur kejayaan Program Armada Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Misi Kemanusiaan yang berakhir bulan lepas.
“Kami dapati generasi pemuda khususnya belia Sarawak, masih lagi penyokong kuat BN.
“Menerusi sokongan kuat daripada belia ini, kita yakin BN akan terus mendapat kemenangan besar di Sarawak,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis penyerahan Elaun Sara Hidup Nelayan secara tunai di sini, semalam.
Wan Hamzah yang merupakan pengerusi program armada tersebut memberitahu, ia juga telah berjaya menghidupkan momentum pilihan raya di kalangan pemuda.
“Saya percaya mereka dapat menghadapi pilihan raya yang akan diadakan bila-bila masa sahaja,” katanya.
Mengulas mengenai prinsip negatif pihak pembangkang yang sering memperlekehkan pembangunan dibawa BN, beliau menasihati para pengundi untuk menolak mereka.
Pembangkang mahu rakyat mengamalkan prinsip hutang jangan dibayar, budi jangan dikenang dan bakti jangan dihargai.
“Tapi saya yakin, rakyat Malaysia dapat menilai sendiri nilai-nilai negatif dalam janji pembangkang, mungkin mereka tidak nyatakan dalam manifesto mengenai ini tetapi janji mereka jelas menunjukkan mereka tidak peduli dengan hutang.
“Kita tidak mahu mengheret negara ini ke arah kebankrapan dan heret masyarakat ke budaya tidak bertamadun seperti yang diamalkan oleh mereka sendiri,” katanya.


No comments:

Post a Comment